Saturday, November 6, 2010

Dancing Through Poverty

Hye sume...
ha mesti korg pelik...
nape aku letak tajuk gitu an...?

Dancing through poverty...
atau lain ertinye...
Menari melalui kemiskinan...”
sanad weird...

k,smlm otw balik
ketika masih di Johor...
kitorg ade la lalu satu kwsn ni
dimana umah disitu
ya ampun...
mmg daif gak la...
(sorry ckp x bertujuan menghina yek)

however...
penduduk disitu nmpk sgt2 mesra alam
terutama satu sama lain...
bdak2 berlari2 bermain dlm keriangan...
dancing around the very small block...

kalau tgk tmpt ni...

mcm hidden place
yg org x pernah jumpe or tgk...
tp siyes mmg mengkagumkan aku...
parents teman anak2 mereka kat luar
main2 sekali...

rase mcm walaupun hidup
dlm keadaan mcm tu
tp diorg tetap bahagia...
dan hari2 mereka penuh indah
disinari senyuman...
soooo
sweet....

Syukur Alhamdulilah...
aku dpt lihat permandangan yg mcm tu
membuat aku lebih hargai ape yg aku ade
and nothing really matters than happiness...

No comments:

Post a Comment