Monday, May 16, 2011

Dalam Cinta Tiada yg Salah Atau Betul... Ikutlah gerak hatimu...

Assalamualaikum...
hye alls...

aku pernah tgk cite Jab We Met...
lakonan Kareena Kapoor dgn 
hero paling hensem Shahid Kapoor :)
antara ayat femes dlm citer tu ialah...

dlm cinta tiada yg salah atau betul”
semuanya mengikut gerak hati kite”

aku cube mengikut advise tu skrg...
tp x boley...
serius aku tgh kusut sgt2 lah ni...
aku xtau... gerak hati aku tu mmg kuat...
and aku tau ape positif and negatifnye 
kalau aku ikut gerak hati aku tu
mmg salah pade dasarnya...

but, its my life kan...
aku berhak tentukan hidup aku sendiri betul x...
aku bkn lah x yakin or x percaya...
tp kdg2 aku fikir gak..
tindakan aku ni betul ke x?
I mean,ramai yg akan ckp...
Zarina,kau dah buat satu kesilapan paling bsr dlm hidup kau”
Zarina,kau dah slh lgkh...kau dah buat something yg bodo”
Zarina,kau akan sia2kan hidup kau”

sekarang pun dah ade yg tunjuk reaction gitu...
hurmmmm kdg2 aku wonder,
ape ke susahnya bab2 gini?
Haishhhhhhhh...

jadi aku kena la cube utk yakin...
kuatkan smgt aku...
cube utk penuhi permintaan semua pihak selagi boley,
erm mcm impossible jek?
Still,aku ni dah deserve ke that kind of life?

Kata org,
bile nak buat sesuatu keputusan terbaik dlm hidup kite
buatlah solat istikharah... 
mintak petunjuk drpd Allah s.w.t
tp hati mcm x berapa nak kukuh... mcm mane?

Ya Allah,
aku cuma memohon jalan kami dipermudahkan utk mencapai redhaMu
utk menjamin keutuhan maasa depan tanpa ragu2...
kukuhkan lah hatiku,
kuatkan lah smgtku,
tabahkanlah jiwaku...
dlm menghadapi semua ujian yg mendtg...
~amin~

No comments:

Post a Comment