Friday, May 6, 2011

Touching stories :)

Assalamualaikum and hye every1...
lately ni bz skit dok clean up jer...
ari Rabu tetibe kena masuk keje lak... so ok la...

agak touching dgn beberapa perkara lately...

firstly, mcm yg maybe most of u guys da tau...
kat UB ade kes bdak lemas seramai 3 org...
which is sgt tragic...
last wednesday yg aku keje tu pun...
penuh dgn emosional environment...
kitorg yg xde kena mgena ni pun cam sedih gak...

so, Takziah kpd keluarga mangsa and
sama2 lah doakan,
semoga mereka yg telah tiada dicucuri rahmat...
amin...

secondly, pasal sorg kwn baik aku ni...
kisah die dgn kawan baik die lak...

diorg berdua ni dah lame kwn...
dari form 1 lah kirenye... dah 7/8 thun gak la kwn...
si pompuan ni suke kt lelaki ni...
then diorg cam selalu hang out...
and x pernah lost contact...
kwn aku ni pun sbnrnya suke gak kat dak pompuan ni...
tp die ni takut nk janjikan ape2
or bg hrpn kt dak pompuan ni...
tp ade lah dulu tu diorg ni siap tukar2 couple ring...

tp mcm ade je yg x kena...
x muat lah,hilang lah... walhal x smpai 2/3 mggu pkai...
so agak pelik la jgk kan...
siap tulis in a relationship lg kt fb...
nmpk sgt suka sama suka...
tp kwn aku ni pemalu sikit...
die suh dak pompuan ni padam status tu
(konon nk privatekan lah kan) low profile gitu...

mase tu kwn aku ni masuk ipta
and die x nk la lecturer die sume nmpk and tau
sal “hubungan” diorg ni...
yg dak pompuan ni lak...
erm still study kt tmpt lame lg...
tp x ksh pun...
diorg ni x pernah lah nk clarify relationship diorg ni
kwn aku ni pun, x pernah la nk bgtau kt minah ni
yg die syg kt minah ni...

pendek citer, die ni jenis x tunjuk...
and pompuan ni lak lebih terbuka...
senang je cerita or luahkan perasaan die...
tp sbb prgai acuh x acuh kwn aku ni...
dak pompuan ni mcm tertanya2...
apa status diorg ni sbnrnya?
Yg pling penting...
kwn aku ni ade perasaan ke x dkt die???
jd lame2 bile kwn aku ni mcm wat bodoh...
dak pompuan ni give up...

nak2 lak dak pompuan ni rmai gak la kwn...
pastu kwn aku ni selalu je mengelak...
deny relationship die dgn dak pompuan ni...

last2... dak pompuan ni dgn org lain...
sbb x nak terus tergantung tanpa tali mcm tu...
die bosan and sedih...
tp dgn boyfie baru die ni...
die bahagia sgt2..
and dgr2 citer skrg ni boyfie dak pompuan ni dah propose die
and die dgn boyfie die dah pun engaged...

so kwn baik aku ni agak frust lah gitu...
and mcm sentap je...
lately ni asyik dok tag photos and videos
yg agak2 sadis gak la...
x tau lah sama ada nk wat dak pompuan ni terasa
or mengingatkan janji diorg dulu...
tp die pun salah gak...
x terus terang.... x hargai dak tu...
kalau x,mesti diorg bersama lg skrg ni...
tp yg aku kagum,diorg masih lg kwn baik smpai skrg...
if diorg ade mslh diorg selalu share same2...
tp sian lah gk kt kwn baik aku ni...
dok sedih2 gitu...

so pgajaran yg kite dpt...
hargai org yg kite ade and syg...
sementara mereka masih bersama kite...
kalau dah terlambat, too little too late...
mmg dah x dpt nk buat ape lg dah...
luahkan rase dlm hati tu...

***and beb...
mungkin kau dgn die mmg xde jodoh...
x ditakdirkan bersama...
and tq sbb kisah ko ni boley aku siarkan kt sini...
aku harap kau tabah...
at least korg x saling membenci kan...
pergilah cari bahagia kau...
maybe she is somewhere out there still waiting 4 you...
be strong k...
jadikan sume ni iktibar :) 

p/s:tq korg berdua sbb share cite dgn aku
and be fair lps dgr cite due2 pihak...
smga korg bahagia wlpn bkn bersama...
~amin~

jgn jadi gini sudah
sedih nye :-(

No comments:

Post a Comment