Wednesday, March 5, 2014

Demi segulung ijazah dan sebuah kejayaan *awal2 sem problems.

Assalamualaikum and salam sejahtera again everyone.

Yay, harini saya dpt baucer buku! #eh# haha that is not an issues today…  but, nk jgk sebut sikit issue bnda2 cmni… awal2 sem ni mmg student2 byk problem… ptptn ade yg dh masuk and belum *in my case yayasan x dpt lg*
Ok students2 sekalian, bak kata DR N pada saya smlm… we all just have to bear with that… follow the system..huhu tp, kesian jgk kat member2 yg x dpt lagi just sbb alasan yg x munasabah…let say, x daftar kursus awal x dpt ptptn… tp yg lain2 tu ok je…so ape issuenye? Hehe sabar ye kwn2,..hrp anda semua bertenang and berdoa cpt2 ptptn tu msuk..fhm sgt seksa hidup xde income ni… *diri sendiri ni pun sama… so, dh dpt duit nnt jimat2 la yek…. Ok, x pyh nak ckp org sgt kalau rase diri sendiri tu pun boros jgk! Hahaha

Baucer buku, patut dh dpt kt tgn hari Isnin… tp today baru dpt… maybe diorg x settle lg name list and whatsoever… hehe buktinye aku tgk td namelist sgt tunggang terbalik… *berkerut2 carik nama sendiri sebab x ikut program, thun dan lain2… aih ^_^ *berpeluh ketiak je lepak kat kaunter… anyway, wlpn dh rncg nk beli mcm2 dgn baucer buku tp aku tau bnda yg aku plan utk beli tu x sepenting keadaan utk survive skrg ni… so, sacrifice jgk la sikit2…

Masalah ketiga,… kursus yg tunggang langgang and korg had no idea pun nk kena buat ape sbnrnya utk course tu… hahaha trust me masalah tu mmg akan ade every sem… x kira la subjek killer atau tidak… akan ade je kelas yg sgt x organize… sng cte disaster… utk sem ni aku rase subjek2 aku ok je,… *ok fine, ade satu yg dh mula nmpk mcm huru hara tp aku hrp kitorg yg sbgai lab rats ni akan jadi ujikaji yg berjaya… hahaha  *as long as ko bg A aku rse sume ok kot. Heh.
Masalah keempat… masalah lazim dan wajib dekat UKM ni… issue xde air… Cuma masalah ni x terasa berat sgt ditanggung kami para pelajar sbb beberapa kawasan kat Selangor pn sama. *so x lah terasa kami ni keseorgn sgt kan,…. Eh gitchew! Drama sgt la weyh! Anyway, keje aku hari2 personally right now adalah tumpang mandi dekat blok lain sbb air akan bergilir2 kat sini and kolej kediaman aku except beberapa blok yg mmg konsisten ade air. If blok2 ni pun kering mmg kitorg akan kecut perut sikit sbb itu tandanya keadaan dh agak serius dan tandus… juga mencemaskan kalau tetibe ptsl dh xde air… OH NO!
If air tetibe ade kat rumah pangsarama or bilik kitorg mmg kitorg akan rase sgt bersyukur,…sgt2 bersyukur. Kalau x kdg2 utk mengelakkan kami2 yg x berapa kuat smgt ni pengsan jln kaki mlm2 g ke blok yg jauh semata2 nk menyelesaikan beberapa perkara sblm tido,… kami berjemaah la turun beramai2 atau mengangkut air berbaldi2 keatas… *penakut punya pasai! Hahaha #ini reality okeh# dahla tgga kitorg ni mmg mcm naik Batu Caves tu tggi nye.. berbelok2 plk lagi… yg straight mmg direct betul smpai ambik nafas..maklumla atas bukit… hehe (x pyh g gym dh u olss exercise gini sajo)
So, dgn cuaca yg x menentu skrg ni, thp kesihatan pn kdg2 x stabil,… kelas pn kjp bz kjp x… *yg aku sgt pasti last2 minit nnt bertimbunan beban tugas…* dgn x boleh balik 2 mggu sbb  ade coaching training things… *tp aku rse worth it if kita menyumbang utk masyarakat…seriously. Wlpn tak cuti lgsg and direct for this 2 weeks… arhhhhhh!!! Sadis. Lastly, skrg ni dh pandai byk nyamuk plk kt hostel. X leh tido x psg ubat nyamuk. X phm aku mne dtgnye… haih…
Tapi korg percaya x..semua ni skrg mmg troublesome yg menyusahkan, menyakitkan hati, menyebalkan, tp satu hari nnt korg akan egt dan rindu balik dgn semua kenangan2 waktu belajar ni. Lebih2 lagi kalau keputusan tu bagus…mmg akan rase berbaloi semua susah payah dan jerih perih selama 3,4 tahun ni… semoga suatu hari nanti aku sedar dan bangu semua kesusahan ini mengajar aku erti kehidupan dan menjadi lebih matang dlm melangkah meneruskan kehidupan diluar sana J amin.

No comments:

Post a Comment