Friday, November 14, 2014

Persahabatan , dulu kini dan masa hadapan. Sekarang? Live the moment.

Assalamualaikum and salam sejahtera korg… 

Pertama sekali ribuan terima kasih and dedikasi utk puan farahin sbb bg pinjam lappy beliau utk aku siapkan keje practical contrastive kami iaitu creative presentation yg rse stgh mati dn separuh gila mencarik idea and konsep yg sesuai. Hrp2 konsep kali ni blh diterima and tidak kurang hebatnya dgn kumpulan2 lain. Amin yarabbal alamin. Smga sgla usaha berbaloi dn tidak sia2. May it be appreciated. Cheh! Keje harap balasan mmg x kemana puan zarina oiiii !!! 

Selain terima kasih aku nk memohon maaf jugak kepada puan farahin kerana secara x langsung telah menggunakan laptopnya kearah yg salah seperti mengupdate blog pulak mcm ni. Minx maap..sorry puan. Lps stress lps taip slide. Hahaha tq so much by the way sayanggggggs. Ok, bunyik mcm lessy je plak dua2 bini org ni. Eheh. Ok mengarut dh,… 

Ok, aku harini nk cte skit psl friendship. Drpd tadika, sek rendah, high school and kt ukm. Sepanjang masuk uni, aku nmpk friendship and groupwork ni kdg2 mmg berjaya buat kita fail jadi setia antara satu sama lain. Kalau dpt yg setia and teman sejati tuyg x kira ssh sng bersama syukur alhamdulilah lah… 

Kehadapan veni and farahin… tq sbb drpd second year or third year korg x lekang drpd pandangan mata aku utk groupwork and relaxation group.hehehe *diorg ni blh kata yg paling setia dgn aku drpd dlu smpai skrg x kira wktu aku gelak mcm org gila atau aku sedih mngis pun mcm org gila smpai blh banjir satu ukm. Haha they are always there for me… groupwork dgn diorg ni yg pling mudah flexible and x complicated sekali dlm sejarah groupwork aku kt ukm. So tolerable dgn aku yg senantiasa nk mng dgn idea aku ni. Hehehe tp x la kata dgn org lain x fun..fun jgk… mcm farah.ana.. ayie..alamak, tggal plak..fizie… dgn diorg ni pun aku selalu satu group. Yg lain tu mcm group erna, we had so much fun mse drama. Hahaha *our secret* win win..gg umi lea haidir… tqsm group diraw.. tqsm jgk sbb mse second year byk tolerable and accept me in ur group. Group nisa and shira je aku rse x pnh join. But they did fun stuffs too. 

To korg yg dekat hostel, tqsm jgk especially michelle yg jgk coursemate and wanie yunus former roommate yg senantiasa roommate dihati smpai hari ni… tqsm sbb tlg lapkan air mata berbaldi-baldi dan x lari disaat aku nk menyendiri dan melukakan diri sendiri wlpun aku rse kejadian pecah gelas and cawan tu shgga keharini masih jadi mimpi ngeri.hihihi tqsm and sorry byk sshkn korg kt ukm ni.  

Utk korg2 yg dizaman high school and sekolah rendah dlu.. tqsm kpd sesiapa yg masih setia disisi ni hgga ke saat ni x putus2 sokongan utk aku. Tqsm atas doa kalian jugak aku boleh bangun and berdiri penuh yakin harini. Yg masih setia.. wah nk tulis nama byk ni… zai, ija, liza, atin,  mira(primary school) , ekin, diela,… and ramai lg sorry kalau ad yg x mention. Kalau aku mention jgk mmg x cukup satu entry ni rsenye. Tqsm… 

And pada yg entah dimana2 tnpa khabar berita… mmg hati ini luka sayu pilu dan sebak memikirkan korg ntah dimana dan entah egt ke tidak pada insan yg hina dan x sebaik korg ni… tp aku doakan korg bahagia dn x perlu lalui sgla kedukaan yg menyentap dimuka bumi ni. Sbb aku nk kwn2 aku bahagia walaupun tanpa aku. And walaupun korg x berkongsi hidup dgn aku lg. maaf atas segala salah silap aku pada korg samada yg aku sedar atau tidak dan aku sgja atau tidak. Kalau ada bgtau la andai aku x sedar kalau x sudi simpanlah dan jaga lah memori yg pernah ada. Apa pun y aku lakukan…ape pun yg mungkin aku terpaksa rahisakan adalah kerana AKU TERPAKSA dan situasi aku yg tidak mengizinkan. Jika itupun sukar utk difahami, mmg aku x layak dpt kemaafan drpd korg. Xpelah, tggalkan aje aku sendiri dan silalah melangkah pergi…

Hidup mmg sentiasa berubah. Tq kpd member2 aku yg drpd tadika masih ada hgga hari ni walaupun status masing2 dh bertukar. One of them is puan nurul… mesti aku rindu ko lepas ni sbb ko mesti dh jarang ad kt n9 but aku hrp kita x kan pernah lost contact. Hehe 

Bila zaman dh berubah… hidup dh makin kehadapan… status dah bertukar… keadaan dah lain. Mmg kdg2 kawan2 pun dh ntah kemana buat hal and hidup sendiri. Berubah2 sepanjang masa ikutlah siapa yg dekat or jauh dgn kita masa tu. Utk ap kejar yg telah tiada sdgkan disisi masih lagi ade yg memerhati dan menyayangi? Tapi yg tetap setia itulah yg susah dicari dan tiada galang ganti. 

The end for this entry. Alhamdulilah. 



No comments:

Post a Comment