Tuesday, September 10, 2013

Pencarian...Penemuan...Segala yg berterusan dan dilepaskan.

Assalamualaikum dan salam sejahtera  ^_^

Harini second day class utk sem ni…
And I think I am having fun…
Maybe sbb harini kelas Dr Nooreiny kot…
So mcm byk lawak and story instead of boring lectures…
Ehehe and byk yg dh setel so far…

I mean, dah setel denda, dh mendaftar,
Subjek2 dh daftar or easy to say dh terurus…
Then, surat mohon kolej dh selamat kt ofis
Beserta borang tggal di kolej *credit to Abg Lai yg byk tlg…
So tggu next week je utk tau dpt ke x and kalau dpt kt mne…
Semoga dipermudahkan… Amin yarabbal alamin.

So, my status on fb today…
“Some people are just lucky to have found it…
And some people just don’t…
Keep on searching…
In Shaa Allah…
May Allah ease everything…
Amin Yarabbal alamin…” Airiena Mohd (2013)
*budget quotes plak…

Ok, what I mean is,
People live in searching…
Searching of themselves,
Who they wanna be…
What they really want…
Who they want to be with,
And also what path to follow in life…
Searching for the lights…

Harini apa yg aku dpt is…
Pencarian2 itu adalah apa yg sdg aku lalui.
Aku cari siapa diri aku… apa yg aku nk?
Macam mna nk jdkan diri ni lebih baik dri sblm2nya?
Dan bagaimanakah supaya aku boleh mendekatkan diri pada Nya?
Dan terus dekat dengan Nya?

Org kata berubah memang mudah…
Aku setuju…
Tp mengekalkan sesuatu perubahan itu yg payah.
Aku mencari motivasi,
Kekuatan dan semangat.
Yg aku sangka x pernah ada utk aku.
Tp bila aku toleh sekeliling…
Masih ramai yg ambil berat…
Masih ramai yg beri sokongan…

Aku cuba jd positif…
Dan aku masih terus mencuba walau ada masanya terbabas juga.
Hahaha manusia mana yg perfect? Kan?

Harini kawan aku di ambil oleh seseorg yg istimewa dlm hidup dia.
Aku seronok mendengar dia bahagia…
Walau kadang2 hati ni rasa sesuatu yg bisa.
I mean I am happy for them, but still…
I wish I am still living the life just like that…
Haish… one day…
One day, I will go through all of that again.
One day, which is years from now.

Aku selalu rasa aku x blh jd lonely-ner…
Sentiasa hrp ade seseorg yg aku blh depend on…
But once aku jd serik utk patah hati lg…
Aku bljr syg diri sendiri dan terus nikmati hidup ni…
It works I tell you…
Aku lebih happy dan bahagia mcm ni.
Just give urself sometime and space.
Think just about you for once.
As a change, you live life to the fullest.

Selepas bertahun2 dlm suasana yg tertekan…
Aku akhirnya rasa aku bebas dri sgla rasa dlm dada.
Aku selalu jga remind myself…
Benci sgt blh jd syg…
Syg sgt boleh jd benci…

Aku terlalu benci pada mereka2 yg akhirnya aku rindui,
Yg akhirnya aku jd teringin masuk smla dlm hdup mereka.
Namun mengenag hati yg masih terluka, aku tangguhkan.
Mungkin suatu hari nanti?
Apabila hari itu tiba…
Aku lah org yg pling gembira…
Kerana aku lpas dri sgla rasa marah dijiwa.

Moga suatu hari nanti,
Api amarah pd mereka terubat jua.
Semoga hati ini terlepas dripada rasa dendam dan sebagainya.
Doakan,ya?

Dia juga…
Terlalu membenci diri ini.
Walau aku masih mencari2 apa yg sbnrnya dia rasakan kini.
Aku x pernah membenci dia…
Tp aku akui api amarah padanya masih ada dan membara…
Kerana rasa terhina itu melebihi segala…
Namun aku pinjam kata2nya…
Satu hari nanti Allah akan balas segalanya.
Ketika itu keadilan akan menghukum juga…
Kau, aku, atau juga keduanya…

Bohong kalau aku kata tiada rasa sedih dlm jiwa
Dibenci sebegitu rupa…Lara…
Namun utk apa melayan rasa?
Yg x mungkin bawa kita kemana2?

Hari ini jika aku dpt memegang seekor merpati putih…
Nescaya akan kubebaskan ke langit tinggi agar terlihat apa yg kurasa…
Akan ku sujud dlm dakapan tuhan menandakan kesyukuran atas nafas yg DIA berikan…
Tanpa sedar,hari ini akan jd smlm…
Esok akan jd hari ini…
Semoga aku bisa melangkah lebih tabah dan kehadapan tanpa menoleh.
In Shaa Allah
Amin

YA ALLAH YA RABBI…
Hanya diri MU lah perancang terhebat jln takdir hidupku.

No comments:

Post a Comment