Wednesday, November 6, 2013

Penafian-tp sgt rindu mereka sebenarnya!

Assalamualaikum… salam sejahtera…

Menaip lg di malam ini… 
kali ni tentang penafian aku, mereka…kami.
Last weekend balik UB since cuti weekend 
bersambung dgn raya haji. 
Rasa sgt rindu kpda mereka2 tu terubat jgk… 
Walaupun ego nk mengaku 
tp aku sgt la homesick sbnrnya.hahaha

Rindu bergosip dgn Ain 
smpai pagi2 buta x tido…
Rindu kna bgun teman die g toilet 
kerana ayah bercerita 
cerita seram mlm2.

Rindu membasuh pinggan 
sambil bergaduh sape nk 
bersihkan sinki lps tu.
Rindu mendengar ibu bersuara 
dri dapur panggil sarapan… 

Rindu dengar ayah bukak 
cerita2 klasik..hehe 
Rindu nk gaduh dgn Kak Long 
tentang betapa degilnya aku…
Rindu segala-galanya 
yg mengingatkan aku 
masa lampau dan zaman silam..
eh# zaman kanak2 aku.  

Dgr cerita sekarang ni 
ramai yg x berapa sihat…

Mak ndak baru sembuh, 
pak long x berapa sihat,
busu bru lps operate few months ago…
Teringin nk melawat diorg…
Rindu jgk dgn Mak Cik Limah Parit. 

Aku rindu waktu2 aku x seperti ini. 
Keras kepala, degil dan keras hati. 
Memang mase tu boleh putar balik kan… 
And kalau putar balik pun 
aku akan tetap dgn kedegilan aku jgk… 
Buat silap yg serupa. 
X hargai apa yg ada depan mata.
Mcm mana aku nk harap org 
hargai aku sbnrnya? 

Anyway, dpt tau jgk rumah tu 
dh diubahsuai sgt byk…
Tp aku x pergi tgk pun sbb abah dh melarang. 
Aku rse selain brg2 dlm tu mmg semak 
dan xde sentimental value 
kpd mereka yg buang dan bakar,

Sedikit sebyk itu adalah satu cara 
menghapuskan kenangan dan sisa2 yg ada.
Tentang aku dan mereka yg 
terlalu sakit utk disimpan. 
Mungkin mereka juga rindukan aku 
mcm aku rindukan mereka…
Dgr cerita mak ndak pun 
ada sebut nama aku je… 

Sumpah rindu! Tp ego. 
Terlalu keras hati.
Setiap kali nk pergi sana 
rase mcm berat hati. Entah knpe. 
Tp aku akan pastikan aku pergi juga nnt.
Itu janji. *teary eyed.* 

p/s : penafian rindu la kononnya. 

No comments:

Post a Comment