Monday, February 7, 2011

MY MOST FAVOURITE MOMENTS DI KEDAI !!!



Moment2 favourite aku di kedai…
X kisah la mana2 kedai pun…
Whether kedai Mak Ndak or kedai Nurul…
Kedua2 nya ade story yg tersendiri …

MOMENT2 TERBAIK DI KEDAI MAK NDAK

~Ketika aku dgn kak cik… kak Sheila… mak ndak
Tergelak2 kerana cerita2 or gurauan kitorg… ~

~Ketika Pak ndak wat lawak slumber dimana aku dgn mak ndak just saling berpandangan and gelak2…~

~Ketika kami duduk beramai2 and gossiping!!!~

~Ketika Kak Cik tgh tekun kupas mangga and Kak Sheila mengganggu tumpuan beliau…
(mmg beliau akan cukop furious) hehehe J~

~Ketika Mak Ndak terkejut DLL sehingga menyebabkan beliau melatah…
oh mak kau harimau melompat”~

~Ketika aku sedang makan Ubi Ketuk dgn Air Jagung… (mmg serius sedap giler!!!)~
-air jagung buatan my Mak Ndak mmg MARVELOUS!!!-

~Ketika aktiviti merebut bekalan 
buah-buahan berlaku khususnya
buah mangga atau jambu~
(macam pelarian rebut makanan,
serious really scary and shock!)

~Ketika Mak Ndak menggunakan bahasa2 lama yg aku agak blur utk memahaminye…
-cth: “susunlah buah tu ha dah mcm simpang peghenang dah…”~

~Ketika aku sedang sedap mengupas kulit mangga, jambu dan yg sewaktu dgnnye…
(sbb moment2 tu mmg best giler especially aktiviti mengupas tu dah mcm terapi)~
-serius aku rase masalah2 yg aku fikir mcm terkupas sekali dgn kulit2 mangga itu-
*pelik kan aku nie???*

~Ketika buat air gula berbakul2~

~Ketika mengepam pelampung DLL~
(aku cukop pantang kalau time2 camni ade org melihat2… sensitive… huhuhu)

~Ketika menyusun air sepenuh2 peti ais…~
(indah tgk air tu byk2… J )

~Ketika Mak Ndak and Pak Ndak rushing mengupas buah2 and berlumba sesame mereka… ~
(kejadian benar kalau org tgh ramai sgt2)
Hehehehe

~Ketika kitorg tgh sedap duduk tetiba ade org tu dgn disgusting nye buat bunyi batuk berludah and kahak… kirtorg akan gelak kuat giler and sound sesedap rase…~
(pengotor giler dowh…!!!)

~Ketika Mak Ndak menyebarkan informasi2 seperti internet “click and touch for information” terutama nye sal biodata seseorg and kejadian2 semasa…
Pendek cite issue terkini dunia… hehehe
Sekaligus sekiranya beliau membuka alkisah2 lama zaman dulu2…
(layan siot… J )~

~Ketika Mak Ndak menggunakan teknik psikografi and psikologi kpd para pembeli…
Kdg2 “enforcement tactic” …
(tyme tu lah kak cik and aku akan tergelak rase nak berguling disitu) hahahaha~

~Ketika Mak Ndak berbual dgn customer non-stop sehingga aku dgn kak cik harus menghentikan keprihatinan beliau… J~

Hahahaha best bukan…

one of lepaking moment di kedai…


MOMENT2 TERBAIK DI KEDAI NURUL



~Ketika aku dgn Nurul menggoreng and kupas buah… kitorg akan bercerita sehingga mak beliau cume senyum2 je xtau nak kate ape pade kitorg yg gelak x abes2 ni…~

~Ketika kami lepak2 and buat burger utk dimakan oleh perut sendiri…
(time ni lah segala kreativiti dicurahkan)
Cth; letak mayonis bentuk lurve and ukir nama2 org tersyg… mmg sengal…~

~Ketika kitorg bukak laptop and sedap menggodek2 laptop lalu x sedar org dtg… ~
(sbb time ni la nak tgk masing2 melompat terkejut kena sergah)

~Ketika kami makan, borak and x sedar mase berlalu…~

~Ketika aku dgn Nurul berbual tentang kisah2 lama kitorg mase kecik2… cite dulu2 la…
(kitorg pun dah kwn dalam 15 tahun kowt…)~

~Ketika aku dgn Nurul “curse” org yg kitorgh x suke and menyampah…~
(kalau tetibe kuar lak cite sal musuh ketat masing2 an…)

~Ketika kitorg dok buka cerita sekolah2…~

~Ketika kitorg berbual secara serius soal hati and perasaan and mase depan… ???
(misteri huh,? ^_^ )~

~Ketika Cik Anum and Cik Adam dok wat lawak2 selamba and sweet2 depan kitorg…~
(serious bahagia kitorg sume)… :-p

my big boz frying…



Hahahahahahahahahaha


Seriously…
So sampai disitu jelah kisah aku
Seorg pekerja kedai2…
And moment yg aku appreciate serta hadapi setiap hari tanpa rase jemu dan bosan…
(dah nama pun keje kite kan…)

Bak kata kawan2 aku…
Janji mashyukkkkk … hohoho
(sah2 diorg tu masing2 mata duitan…)
but, who doesn’t??? hehe
termasuk la aku… :-p

till my next posts… <3 ya all 
thanks for reading this long… 

No comments:

Post a Comment