Saturday, April 16, 2011

Masterchef punye alkisah :)

Assalamualaikum dan salam sejahtera
salam satu Malaysia (skema slps tgk kptsn pilihanraya)
sori xde kena mengena...
aku dah merepek and lari tajuk ni... huhuhu

sbnrnye ting tong menonton AF9 yg kdg2 crap giler ni..
hnya sbb kamu la saye tgk Encik Saif... 
lau x, jgn hrplah...
tp ade gak la part2 yg ok sket an... 
cliché pun ade gak...

anyway, tgh2 dok menonton, tibe2 iklan...
keluar plak iklan Masterchef Malaysia pnya audition...
mesti bestie2 aku diluar sane yg bace 
dah gelak terguling2
since diorg tau sgt2 cik Zarina 
ni bkn jns yg lepak kt dapur...
even keje mesti hadap mknan je tetiap ari... 
heeeeee :)

tp bkn nk ckp apelah kan... 
just Masterchef mmg dah ubah
persepsi aku sgt2 terhadap dunia masakan ni...
aku mmg mnt dok tgk org masak2 ni...
tp dari kecik my late mum mmg x biasekan...
so selain desperate, kaki ni pyh na nak masuk melangkah kedapur...

tp sejak menonton Masterchef (oversea version)
x kisah la whether America or Australia...
aku jd fascinating and passionate about cooking...
x la smpai nk tukar profession kan...
tp just minat... lagipun... elok gak belajar2 kan... (wink*)
hehehe :-p

lgpn bile lg nk ase masakan sedap2 hasil dari air tgn sendiri right?
Nak jgk bg someone tu ase my cooking... 
:-) ngeh ngeh...
sgt gedik aku disitu (^_^”)

so,alternatifnye... saye akan mencube2 dirumah saje la
nk masuk dapur pro mcm tu mmg dah kna reject kt audition la kan...
tp sgt2 teringin lah...
so doakan lah dpt gak aku msk 
sesuatu yg interesting eh...
hahaha wish me luck on that... :) 

No comments:

Post a Comment